sábado, 16 de mayo de 2009

carta d'una mare

Entre els correus que intercanviem els membres de la plataforma va aparèixer aquest amb el que molts dels membres, a banda de tocar-nos la fibra, ens vam sentir plenament identificats.

CARTA ALS POLÍTICS DEL MEU PAÍS, DE LA MEVA CIUTAT I DEL MEU BARRI
Benvolguts senyors,

Visc en un país lliure, Catalunya, a la ciutat més bonica del món,Barcelona, i al barri que m’ha vist néixer, Poblenou. He vist caure fàbriques a canvi de parcs i habitatges, però també xemeneies a canvi d’oficines i hotels. He crescut amb i al barri, ara anomenat Front-Marítim-Poblenou-Diagonal Mar. El barri ha canviat, i molt, però segueix sent el meu .

Aquí es on he intentat, amb molt d’esforç, que naixés i visqués el meu fill,i, a l’igual que jo, tota la gent jove que ha vingut d’altres indrets.

Ara és hora de que el meu fill creixi i, de moment, qui vetllarà per ell soc jo, ningú altre. Sempre miraré el millor per ell, i si m’equivoco, seré jo qui ho faci, ningú altre.

Aquest estiu, el Miquel farà 3 anys. Viu a la ciutat més bonica del món, al barri que l’ha vist néixer però no en un país lliure. Al setembre, la seva escola no serà la volguda i triada per mi i, fins i tot, ni tant sols estarà al seu barri.

Si fos més gran per entendre les coses, li explicaria que un senyor anomenat Consorci d’Educació, s’ha cregut amb el dret de decidir per ell el seu futur. Ha passat a ser un número no premiat a la rifa i això no em dona dret (me’l treu) a donar-li el millor.

També li explicaria que aquest senyor Consorci no està solet. Rera d’ell, hi ha un munt de gent, anomenats Polítics, que tot i haver-los escollit nosaltres com a representants, no ens escolten. No tenen en compte les nostres necessitats malgrat les promeses i bones paraules. Això sí, són els
que manen al teu país, a la teva ciutat i al teu barri. Tots ells triaran per tu, per mi i per tots els nens no premiats.

Dono gràcies de tenir-te al meu costat tal com ets. No tens germans,padrins, ni tiets metges. La teva mare treballa i paga hipoteca. Ets com la immensa majoria de nens, i, gràcies a això, no podré triar el millor per tu.

Per sort, tinc la força suficient per lluitar. Jo tampoc estic soleta. Rera meu, també hi ha un munt de gent, anomenats Pares, que farem l’impossible per ajudar-vos.

No sé quin final tindrà aquesta història Miquel. Ara per ara, no sé a quina escola aniràs però sí sé a quina no aniràs. Una seixantena de nens està com tu, així que tu tampoc estàs solet.

De tot això, tants sols aprèn una cosa. D’injustícies, enganys i interessos el món és ple, però mai, mai, mai una cosa d’aquestes ha de passar per sobre d’un infant.

La teva mare té la consciència ben tranquil·la. Desitjo que qui planti els bolets i posi el teu nom a la llista el proper dia 25, també la tingui.

Senyors, facin bé la seva feina. Que això és casa nostra i vostès estan de pas .

Gràcies
Sílvia Benavent
Una mare amb dret a escollir el futur del seu fill

4 comentarios:

  1. Hola a tots...sóc la Silvia. La resposta del sr Narvaez a la meva carta ha estat "Aquesta carta és pura demagògia".
    Definició de demagògia (Enciclopèdia Catalana: Política fonamentada en la utilització de mètodes emotius i irracionals per a estimular els sentiments dels governats cap a l'acceptació de programes d'acció impracticables i fal·laciosos que miren només de mantenir situacions de privilegi.
    Jo li responc:
    Mètode emotiu i irracional, potser sí, tant sols nosaltres defenserem el dret dels nostres fills, vostè no.Plorar davant d'una situació d'impotència com aquesta serà irracional però no ho faria vostè pels seus fills?
    Sentiments dels governants, cap ni un.
    Programes impracticables, em sembla que no demanem cap cosa irracional.
    Situació de privilegi,tant sols demanem uns solució justa per tothom.
    O és que potser li ha tocat la fibra llegir aquesta carta sr Narvaez?

    ResponderEliminar
  2. Silvia,

    No he pogut acaba de llegir la teva carta sense plorar...
    Sòc una mare que es va trobar en la mateixa situació ja fa dos anys i podria haver escrit aquesta mateixa carta.
    La història es repeteix cada any i vaig quedar tan "tocada" que continuo cada any seguint la lluita dels pares que como jo, no van guanyar la loteria.
    Per què no han tret el "coladero" de les intoleràncies alimentàries? Per què si una família al.lega que té un nen amb intolerància els hi permeten dinar a l'escola? Entendria que els hi afavorissin per poder anar a casa a prendre el seu dinar "especial", sincerament no he entenc...
    Per què té preferències una familia nombrosa davant una família que només té un fill? Què no han escollit ells aquesta situació? Hi ha coses que sembla que no és políticament correcte criticar però afavorir a les famílies nombroses em sembla que és una mesura d'altres èpoques...
    Us animo en la vostra lluita.
    Un missatge d'ànim per a tú Silvia, estigues segura de que el teu fill estarà bé allà on et toqui tot i que ja m'imagino que això no et consola.
    Ara ja no canviaria el Fluvià per l'escola que vaig triar en primera opció però és vergonyós que això continui passant.
    Ens fan pagar els pisos a preu d'or, l'Ajuntament s'ha "forrat" amb l'especulació al Poblenou, això sí sense escoles, tenim uns polítics cada dia més mediocres i protestem tan poc, tan poc...

    ResponderEliminar
  3. Jo sóc una mare de la Plataforma de l'any passat que també us segueixo i us dono suport... Tinc la pell de gallina i els ulls humits després d'haver llegit la teva carta, tan ben escrita i tan ben raonada. És una vergonya que sigui el tercer any que passa això... I pots comptar que continuarà uns quants anys més ja que, com sempre, la planificació de l'Administració, si és que n'hi ha, arriba tard, massa tard. Un any més ho solucionaran perjudicant les escoles que ja existeixen: augments de ràtios i terceres línies! Ja n'hi ha prou... Espero que tots ho recordem a les properes votacions ja que sembla que qualsevol altra mena de queixa o protesta els rellisca infinitament.

    Ànims i molta sort!

    Mireia

    ResponderEliminar
  4. Nosaltres som pares d'un nen i estem passant per lo mateix al barri de Gràcia. Molts ànims !

    ResponderEliminar